tisdag 28 november 2017

När regnet skvalar

.... och det känns såååå långt till sommaren behöver jag lite uppmuntran av fägring stor. Kanske är det också dags att förklara denna bloggs rubrik.

Skönheter sommaren 2017

Dagliljan - denna fantastiska växt med tusentals variationer - har blivit min passion, och i år njöt jag av mitt bästa dagliljeår hittills. "Skyldig" till detta är engelska Pauline, min, sedan tidigt 70-tal, mycket nära vän. Hon blev för ca 25 år sedan fascinerad, började odla som ren hobby och har nu gjort sig ett namn i trädgårdstokiga England. Med sina 18-1900 olika varianter har hon vunnit många priser och medverkat i prestigefyllda magasin och TV-program. Varje sommar när vi träffas i Hampshire får jag en ny "noga utvald" planta. Risken att utvecklas till en plantoholic begränsas enbart av storleken på odlingsbart utrymme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar