onsdag 23 januari 2019

Del två av mitt 2018

På Facebook får man ju påminnelser om vad man lagt in för precis x antal år sedan. Nu påminns jag via FB om att jag inte gjorde min sammanfattning nummer två av året som gick. Det kom väl ”nå’t emellan” - upptagen som man är... Återigen: HUR hann man jobba och ändå ha fritidsintressen? Gissa om man lägger in en annan växel när man blir pensionär!

Nu var ju förra året rätt likt året innan, men eftersom det året var helt OK så får man vara glad över det. Ett nytt resmål tillkom i alla fall när vi åkte till Karpathos med son och sonhustru. Det var en hellyckad majresa i underbart väder på en mycket vacker och trevlig ö. Hit återvänder jag gärna.

Nästan hela sommaren tillbringades sedan på Udden med avbrott bara för några enstaka endygnsvisiter till vänner och den sedvanliga sommarresan på nio-tio dygn till Norrbotten. Det är alltid lika härligt att komma upp till den vackra naturen och de härligt ljusa kvällarna (och nätterna) - och till syskon med familjer förstås. Vi strövar omkring i Kiruna några dagar, sitter i båt, fiskar lite slött och glider sakta nedför Torne Älv utanför Bs hemby. Jag hinner också med ett par dygn i Kalix skärgård och ett kort besök i Luleå.


Och efter en ovanligt varm svensk sommar, som tyvärr också var alldeles för torr, blir det höst, regnruggigt och trist - och dags för Kreta och på sluttampen även Aten.
Det känns som om det var alldeles nyligen jag bloggade om den resan. Alltså sätter jag här och nu punkt för mitt 2018.

2 kommentarer:

  1. Karpathos har aldrig "blivit av" för oss. Kanske värt ett besök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut värt ett besök! Åker gärna tillbaka någon gång. ”Problemet” är att det finns så många platser som är värda att besöka, och att det är svårt att stryka en kretavistelse. Vilken lyxig tillvaro vi har, eller hur?!

      Radera